Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Utmaning #3!

Av Beatrice Granlund - 29 mars 2011 12:51

Jag ber om ursäkt att utmaningen kommer ut en dag sent *Skäms*

Men nu kommer den i alla fall =)


Den här veckan ska vi fokusera på targetövningar!


Embla vill inte jobba så mycket längre så hon får gå in i tidig mammaledighet, men med jaga så tänkte jag jobba med något som jag kallar "Fritarget" det kan vara vad som helst, och det ska räcka med att jag tittar på föremålet för att hon ska ta de som en target (det här har jag lärt embla och de förenklar all träning!) Hon ska bjuda både nosdutt och tassdutt och jag belönar det jag är ute efter. Jag har även med att ta det i munnen. Ni kan välja att träna på samma sort som jag, eller också så kan ni välja targetstick, handtarget eller vad ni nu vill.


Lycka till! =D

 
 
Monica

Monica

10 april 2011 22:06

Blidde det inget mer?
Nu har vi flyttat klart o kan vara med igen :)

http://www.trollborder.webs.com

Beatrice Granlund

10 april 2011 23:56

Ja förlåt, det blev så mycket annat...
Men vi kan väl ta targetutmaningen tills nu på söndag (17/4)?

Om det är okej med alla? =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Granlund - 24 april 2011 21:31

Nu har det varit ett uppehåll på bloggandet, men nu tar vi nya tag och försöker igen!   Den här veckan tänkte jag att vi skulle ta "Mellan" hunden ska alltså gå mellan dina ben, följa rörelser, stanna när du stannar samt hålla en bra position (in...

Av Beatrice Granlund - 27 mars 2011 20:38

Hej på er allihop! Jag hoppas att träningen har gått bra! Jag har tyvärr ingen film den här veckan men jag tänkte bra berätta hur jag har gjort och så hoppas jag att ni andra har fina filmer! =)   Jag gjorde det som en targetövning, hundarna ...

Av Beatrice Granlund - 23 mars 2011 13:49

Pernilla, Lukas & Ture Onsdag 23 mars 13:06   "Tips på hur man tränar in veckans utmaning skulle jag gärna vilja ha :)"   Jag har gjort upp det som en targetövning, jag började med tummen och vek bort dom andra fingrarna. Sen satte jag komm...

Av Beatrice Granlund - 21 mars 2011 19:21

Eva Minnie Måndag 21 mars 19:13   "Jag läser era tips och försöker lära Minnie stänga dörren men hon duttar bara på den. Hur ska jag få henne att trycka till :-) Eva o Minnie"     Jag skulle prova att dra ut på belöningen, att helt enke...

Av Beatrice Granlund - 21 mars 2011 18:51

Den här veckans utmaning blir att lära hundarna att skilja på tummetott, slickepott, långe man, gullebran och lilla vickeviret. Man får se hur lång man hinner men 2 fingrar tycker i alla fall jag att dom bör kunna =P   Sen tycker jag att det ha...

Presentation


Syftet med bloggen Veckans utmaning är att vi alla ska bli extra sporrade att träna med våra hundar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards