Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Redovisning #1

Av Beatrice Granlund - 20 mars 2011 13:47

Jaha alla hundtränare därute, nu är det dags för redovisning!

Som sagt innan, skriv i kommentarerna nedan hur ni har gått tillväga och sen gärna en länk till en film!! Skriv gärna också något förslag till vad vi ska lära in nästa vecka!!


Jag har skrivit det mesta i filmen, men, Embla frisejpade jag, jag satt mig ner och bara tittade på luckan, belönade intresse en gång, sen började hon bjuda på knuffningar och krafsningar. Och jag belönade. Sen la jag på kommando "Butta".

Jaga började bjuda på allt från att lägga sig ner till att morra, så jag fick visa intresse för luckan och sen använda en retning ca 2 ggr innan hon förstod att det var luckan som gällde. Hon tog det först som en target och jag fick peppa henne med rösten för att hon skulle ta i. Jag bestämde mig för att smällen när luckan gick igen fick agera klicker åt henne och det förenklade och det gick mycket snabbare!

Här är vårat klipp!!!




/Bea


 
 
Monica

Monica

20 mars 2011 14:55

Det blir ingen film från oss idag...pga tidsbrist. Men här kommer några ord:
WERA: Hon kan "trycka" på allt och även på skåpsluckan. Men hon har försiktiga tryck. Så jag ändrade till att hon skulle trycka med framtassarna. Även här var hon lite försiktig. Men det funkade :)
ÄRTAN: Mer tryck i allt hon gör. Det ska hända NU! Nosduttade fint o dörren stängdes. Men ibland var hon lite ofokucerad o hade mer koll på mig o godiset än var skåpet egentligen var. Mer drive framåt! Så även hon fick stänga med framtassarna. Hon gör allt på accord och det small riktigt i dörren för varje gång hon stängde. Ju fler gånger desto mer godis på kort tid är hennes motto :)
Som jag skrev i förra inlägget i den här träningsbloggen så resulterade hennes iver att stänga mindre smärta hos mig. Jag håller nämligen på att flytta o ska packa....öppnar skåp och PANG! Ärtan stänger o väntar på godis...jätteglad :)

Är nöjd med resultatet trots att vi inte hunnit träna som jag tänkte.

Ser fram mot nästa övning :)

http://www.trollborder.webs.com

 
Kim

Kim

20 mars 2011 14:56

Jag har ju redan lagt in filmen, men här är den igen: http://www.youtube.com/watch?v=djUDe7mK5ZQ

Jag har tränat Bambi och Tekla med, men inte filmat, då det inte är lika häftigt. Bambi stänger med nosen och Tekla med tassen.

Träningen med Flink handlar helt enkelt om hans förkunskaper i handstands, så jag utnyttjade bara att han bjöd på det, och tyckte det blev rätt snyggt. :)

http://www.youtube.com/watch?v=djUDe7mK5ZQ

http://www.youtube.com/watch?v=djUDe7mK5ZQ

 
Ingen bild

Kim

20 mars 2011 14:57

På filmen tränar jag ju förresten förkunskaper med Jäger också, så att han sen kan dutta igen saker. :)

 
Maria å Hanna

Maria å Hanna

20 mars 2011 17:21

Jag redovisar min film imorrn, har varit i huset och slitit hela helgen så nu är jag trööt...

http://kvistarna.blogspot.com

 
Jenni  Broms

Jenni Broms

20 mars 2011 23:01

Jag får också skicka film imorgon vi är lite trötta idag efter en helg på Hc så tess sover åt både höger och vänster och har inte hunnit filma

http://duzznizz.se

 
Maria å Hanna

Maria å Hanna

21 mars 2011 12:32

Filmkameran står på laddning, men vad blir det för utmaning denna veckan? Nyfiken..

http://kvistarna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Granlund - 24 april 2011 21:31

Nu har det varit ett uppehåll på bloggandet, men nu tar vi nya tag och försöker igen!   Den här veckan tänkte jag att vi skulle ta "Mellan" hunden ska alltså gå mellan dina ben, följa rörelser, stanna när du stannar samt hålla en bra position (in...

Av Beatrice Granlund - 29 mars 2011 12:51

Jag ber om ursäkt att utmaningen kommer ut en dag sent *Skäms* Men nu kommer den i alla fall =)   Den här veckan ska vi fokusera på targetövningar!   Embla vill inte jobba så mycket längre så hon får gå in i tidig mammaledighet, men med jag...

Av Beatrice Granlund - 27 mars 2011 20:38

Hej på er allihop! Jag hoppas att träningen har gått bra! Jag har tyvärr ingen film den här veckan men jag tänkte bra berätta hur jag har gjort och så hoppas jag att ni andra har fina filmer! =)   Jag gjorde det som en targetövning, hundarna ...

Av Beatrice Granlund - 23 mars 2011 13:49

Pernilla, Lukas & Ture Onsdag 23 mars 13:06   "Tips på hur man tränar in veckans utmaning skulle jag gärna vilja ha :)"   Jag har gjort upp det som en targetövning, jag började med tummen och vek bort dom andra fingrarna. Sen satte jag komm...

Av Beatrice Granlund - 21 mars 2011 19:21

Eva Minnie Måndag 21 mars 19:13   "Jag läser era tips och försöker lära Minnie stänga dörren men hon duttar bara på den. Hur ska jag få henne att trycka till :-) Eva o Minnie"     Jag skulle prova att dra ut på belöningen, att helt enke...

Presentation


Syftet med bloggen Veckans utmaning är att vi alla ska bli extra sporrade att träna med våra hundar!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards